tisdag 17 maj 2011

Vårruset!

Ligger här i min säng och vilar efter deltagande i Vårruset.Över 6000 tjejer i blandade åldrar,storlekar och modeller som rusar fram på gatorna i stan likt en flock nyutsläppta kalvar.
Linda, Hanna och jag var modiga nog att ge oss ut i detta vimmel av damer.
-Jag hoppar över uppvärmningen,sa jag till de andra.-Annars orkar jag inte hela vägen runt!
Mina kära vänner nickade och höll med. Vårat mål var att ta oss runt banan på mindre än en timme.
Vi klarade det med 5 min. marginal.Stolta över våran prestation mottog vi en medalj runt halsen i målfållan.
Taggade av våran "seger" började vi att prata om tjejmilen som går av stapeln i September.
Skulle vi kanske satsa på att ta oss runt den banan?
Vi kom överens om att sova på saken. En mil är långt.Träning behövs.Motivation behövs. Har vi det?
Nja, kanske.Vi får se imorgon om jag har träningsvärk.Då ska jag bestämma mig!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar