fredag 20 maj 2011

8 dagar kvar till dagen B!!!!

Idag har jag varit hos Annbritts hårstuga.Min utomordentligt duktiga frissa. Man måste ju vara vacker på den stora dagen. Håret är nyklippt och blonderat.När jag kom hem och klev ur bilen stod sambon på trappen.
Eftersom jag kände mig så vacker gick jag fram och slängde lite snyggt med håret framför honom.
-Hm,har du varit hos frissan? undrade han.
-Japp,svarade jag. -Va tycks?  Han studerade mig en lång stund, harklade sig och sa:
-Har du aldrig funderat på att färga håret mörkt någon gång?
Vilken tur att vi inte är gifta.För då hade vi nog varit skilda nu.
Linda har varit här nu på kvällen. Vi har pysslat med det sista förberedelserna inför nästa Lördag.
Bla. har vi suttit och gjort små påsar med hela havrekorn i. Påsarna ska delas ut till gästerna och sedan kastas på brudparet. Vi klurade länge på vad vi skulle fylla våra pyttesmå påsar med. Linda är ju allergisk mot frön och nötter, och ris är ju farligt för fåglarna.( Det sväller i magen om de äter av riset och sen kolar dom vippen). Men så kom vi på att hela havrekorn måste vara det bästa alternativet.Fåglarna kan mumsa i sig utan att det är farligt och Linda behöver inte gå runt med andnöd och uppsvullet ansikte hela kvällen.
Sambon kom in medans vi satt där på golvet framför tv:n och klippte, fyllde och knöt vinröda snören om påsarna.
-Vad är det där?undrade han och pekade på den allt mer växande påshögen.
-Det är havre som gästerna ska kasta på oss när vi kommer ut från kyrkan, förklarade Linda och lade till ännu en påse i högen.
-Va? Ska vi kasta påsar på er? sambon såg väldigt fundersam ut.
-Nej naturligtvis inte,suckade Linda till svar.-Man ska knyta upp påsen och ta ur havren.Sen ska man kasta havren bara.
Sambon log och satte sig i soffan.Efter en stund sa han:- Jag tänker i alla fall kasta hela påsen.
-I alla fall på Stefan.-Han har ju snott min dotter.Ha ha ha!
Jag reste på mig och plockade ihop alla påsar i en kartong. -Jag måste komma ihåg och säga till toastmastern att inte ge sambon någon påse.Med hans humor vet man aldrig hur det kan sluta!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar