tisdag 24 maj 2011

4 dagar kvar till dagen B!

Nu börjar det dra ihop sig. Lördagen närmar sig med stormsteg.Det mesta har vi under kontroll,men kläder till Jesper och sambon är ännu så länge inte inköpta.Sista minuten kan man väl tycka.
-Vad ska du ha på dig? frågade jag sambon vid matbordet. -Vet inte, svarade han.- Jag åker väl in till stan på Fredag eller Lördag morgon och köper något, kan jag tro.
Hujeda mig, jag blir alldeles svettig när jag tänker på det.Så där gör han jämt. Inget stress där inte, men resultatet brukar faktiskt bli hyfsat bra ändå. Själv har jag äntligen bestämt mig för den vinröda klänningen.
Med lite finjusteringar nertill så kommer den att bli perfekt. Jag är ju inte direkt den typen som stolpar runt i högklackat, men dagen till ära så ska jag ta mod till mig och spatsera runt i 5cm höga klackar. Inte någon hiskelig höjd om man är ung, men för mig kommer det att bli ett eldprov.
Stackars Jesper ska vi tvinga på skjorta och kavaj med finbyxor till.
-Men mamma,sa han en kväll, kan jag inte ha mina finjoggingbyxor istället? -Det är liksom mycket mer bekvämt ,tycker jag.
Linda som också var här vid det tillfället höll på att ramla av stolen hon satt på.
-Aldrig i livet! skrek hon rakt ut.-Mamma du sätter INTE på honom joggingkläder, lova det ?!
Syskonkärlek har tydligen ingen åldersgräns för strax därpå låg de i en hög och brottades om vem som hade rätt i frågan om klädsel.
Även om Jesper vann matchen ,så vann Linda frågan om kläderna. Det blir inte joggingdress i alla fall.
Idag har Sandra gjort iordning listan över det drickbara alternativen i baren under kvällen.
Hon har jobbat som bartender i flera år så för henne var det en baggis att slänga ihop lite smått och gott.
Linda har börjat packa ner allt som ska fraktas till lokalen där vi ska tillbringa kvällen.
Alldeles nyss fick jag ett mms från henne.
"Nu har jag varit och handlat det sista" stod det och under texten fanns ett kort på en stor papperskasse från ICA med, gissa vad, jo en liten trollunge förstås. Ett litet gulligt huvud stack upp över kanten på påsen.
Ett stort leende täckte hennes ansikte. Som vanligt när hon får göra ett "bus".
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar