söndag 1 maj 2011

Nu är den här!! Tandborsten från Barcelona!!

Den är här nu.Tandborsten från Barcelona. Nu är jag väl inte så vidare värst säker på att den kommer just från Barcelona för det står Järfälla på paketet, som avsändare.Men den stackars pojken med den slavdrivande chefen satt i alla fall i Barcelona och prackade på folk "världens bästa tandborste".
-Jag tror att din tandborste kom med posten idag, sa sambon när jag kom hem i Fredags.
-Hur kunde du vara så lättlurad? undrade han.
Jag svarade inte för jag har själv funderat på den saken. Jag är nog alldeles för snäll tror jag. Det är liksom inte min grej att snäsa av de unga grabbarna och tjejerna när de bara försöker tjäna ihop till sitt levebröd.
( Nämligen den senaste mobiltelefonen). 
Jag tog paketet under armen och gick in i sovrummet.Bäst att öppna förpackningen när inte sambon ser på.
Han hade precis berättat att hans jobbarkompis minsann blev lurad av en telefonförsäljare.Jobbarkompisen hade bara fått en räkning men inte det han beställt. Med stor ångest och vånda öppnade jag paketet försiktigt.Men döm om min förvåning ,där låg faktiskt en tandborste med laddare och allt.Precis som utlovat.
Räkningen låg naturligtvis också där men jag hade i alla fall fått en  el-tandborste.
-Allting är med och allt stämmer, sa jag till sambon med ett belåtet flin. -Där ser du att jag inte blev lurad,så det så! Sambon tittade inte ens upp från tidningen han läste utan sa bara: - Du hade tur den här gången. Men låt bli att säga ja fler gånger för nästa gång kanske det inte alls går så bra.
Suck, va han är tråkig. Hur ska då de arma ungdomarna försörja sig om inte såna som jag finns.
Med tandborsten följde som det är brukligt även ett instruktionshäfte. 8 timmar skulle den laddas innan första användningen. I morse var den klar, och jag tog den med till badrummet och smetade på en klick tandkräm.
Sen började jag borsta. Herregud säger jag bara! Det kittlades i hela munnen, tänderna klapprade i takt med tandborstens vibrationer.Vilken lattjo liten pryl.Jag skrattade så jag höll på att stårkna.
Den var ju rolig,men om tänderna blev så vidare rena tycker jag nog inte. Jag kanske inte gjorde riktigt rätt.
Ett nytt försök nu ikväll,så får vi se om det går bättre och inte kittlas så mycket. Annars får jag väl gå en kurs.
Hos sambon!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar