onsdag 18 maj 2011

Tjejmilen here I come!!!!!! Har Saga börjat snusa??????

-Jaha ,sa Hanna i morse när jag anlände till jobbet.-Har du sovit på saken nu då?-Ska vi satsa på tjejmilen?
Efter en stel uppstigning ur sängen i morse,så kändes det väl inte alltför lockande.Men under dagen piggnade jag till och kom så småningom på andra tankar.
-Okej! Vi kör på det ,sa jag och försökte låta hurtig.Hanna och Linda sken upp.
-Bra,svarade Linda.-Då hänger Lenne med också.-Så nu är vi fyra stycken som ska träna inför loppet.
Men va nu? Har hon lurat med den stackarn också,tänkte jag. Lenne är Lindas kompis sen skoltiden.(Vi får väl hoppas att hon fortsätter vara det efter en hel sommar med träning.)Nåja, det är väl bara att inhandla ett par ordentliga springskor och sätta igång.Imorgon.Då ska jag nog börja.Idag ser det lite mulet ut på himmlen.
Man vill ju inte bli blöt.Förresten så måste det väl finnas lite handikapp på min springtid.Jag är ju för sjutton gubbar 25 år äldre än tjejerna.Annars blir det orättvist,tycker jag!
För en stund sedan ringde telefonen här hemma.
-Mommo,sa lilla gull i andra änden, enny ha min blöja.-Ja e stor nu.
-Hm okej,svarade jag, får jag prata lite med mamma en stund nu? En översättning var på sin plats kände jag.
-Hej!Saga har blivit stor.Hon har slutat med blöjor idag: Linda babblade på.Stolt som en höna.
-Jenny (dagmamman) hade slut på blöjor,så Saga fick gå utan och det gick jättebra.
-Ja du ser ,svarade jag, rätt vad det är så fungerar det bara.
-Ja fast sen när vi kom hem, forsatte Linda , så gick Saga ut i trädgården .-Efter en stund ropade hon att hon skulle kissa, men det fanns inget kiss på gräsmattan.
-Jaha,vad menade hon med det då? undrade jag.
-Jo jag kände på byxan och gräset men allt var torrt,sa Linda.-Men då pekade Saga på något en bit bort.
-När jag gick dit så förstod jag vad det var.-Inte kiss utan nr2 låg i en fin hög på gräsmattan. Ha ha ha!!!
-Sen förstår du mamma,(idag var hon verkligen pratsjuk ,Linda) så skulle hon gå in och då ramlade hon och slog i näsan så det kom näsblod och överläppen ser ut att vara proppad med snus.Så svullen är den.
Ack ja! Den jäntan lyckas med det mesta.Men vad gör det .Hon är ju mormors lilla gull !!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar