torsdag 19 maj 2011

Allt är under kontroll!!! Nästan......

Hör upp alla mammor därute! Har ni en dotter som går i giftastankar? Lyd ett gott råd! Emigrera!
I snart ett halvår har det planerats och fixats inför detta bröllop.Från början var Linda hur cool som helst. Men det måste jag tyvärr informera er om ,att nu har det coola gått över.Med råge.
-Men lilla gumman ,försökte jag säga en kväll när vi satt och planerade vid bordet, varför är du så hispig?
-Jag har allt under kontroll.-Ta det lugnt bara.
-Det tror jag inte en sekund på,svarade hon snabbt.
-Jo då! Sandra har ordnat med underhållning och jag med maten.-Sen är det väl inget mer?
-Jo en sak,sa Linda och skruvade lite på sig, alla kommer att titta på mig när vi går in.
-Jag blir så nervös när jag tänker på det. Nu skulle det kanske varit läge att tala om att det är liksom det som är vitsen med att gifta sig i kyrkan.Med 60 gäster. Det är ju den dagen hon ska glänsa mer än alla andra.
Men istället sa jag: -Oroa dig inte för det du. -Det är ändå ingen som kommer att titta på er.-Det kommer Saga att fixa. -Något hyss kommer hon förmodligen att lyckas med.-Garanterat!!
Jag vet inte om det var direkt något lugnande, men hon fick  i alla fall annat att tänka på ett tag.
Nu ska jag sätta mig ner och fixa till allt som inte är klart.Men det tänker jag inte berätta för Linda!
Godnatt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar