tisdag 31 maj 2011

Har Saga sökt bygglov??

Det finns ett litet hus nere i byn. Ett litet hus som är gult, grönt och rött.
Naturligtvis är det Sagas lilla hus.Hon fick det i födelsedagspresent av moster Sandra.
Där har hon i princip flyttat in nu.
-Mommo kom in ,sa hon till mig när jag var där och hälsade på.
Jag tittade på huset och insåg snabbt att jag skulle få problem med att ta mig in.
Men inte kunde jag motstå detta lilla söta yrväders inbjudan. Jag kröp ihop på altan golvet, vek ihop kroppen till ett V och baxade in så mycket av min något osmidiga kropp, som jag kunde.
Det gick ganska bra.
-Vilket fint och mysigt litet hus du har fått Saga,sa jag medans jag försökte sträcka lite på benen för att inte få sendrag.
-Men mommo det är inge golv,svarade hon, jag vill ha golv!
Nu började benen domna bort så det var dags för mig att krypa ut igen kände jag.
-Hon vill ha golv i huset, sa jag till Linda när vi satt i köket och pratade.
-Köp en matta eller en pressening och lägg i botten så är det skönare för henne att sitta därinne och kuckelura, gav jag som förslag.
-Det där får Stefan fixa, svarade hon.
Tiden gick och för några dagar sen så var jag åter på besök hemma hos dom.
-Mommo,ropade Saga när jag kom, jag har fått golv!
-Va kul,svarade jag.-Kom och visa mormor hur det blev.
Saga struttade framför mig hela vägen ut till altanen.Armarna flaxade i luften, och håret flög som en virvelvind runt ansiktet.
När vi kom ut på altanen såg jag golvet som hon var så stolt över. Och jag kan förstå varför.
Pappa Stefan hade varit i den stora trävaruaffären och köpt riktigt virke. Sen hade han snickrat ihop ett golv som minsann inte gick av för hackor.
-Det var ett rejält golv, sa jag till Linda.-Är ni säkra på att det inte behövs bygglov för det där ?
Ja ja, nu blåser i alla fall inte det lilla huset bort för henne. Och jag vet vem jag ska ringa när det är dags för någon form av bygge hos oss !
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar