lördag 21 maj 2011

7 dagar kvar till dagen B!

Att hitta ett par spännen till Lindas hår har inte varit lätt.I flera veckor har vi letat nu. I affären Glitter skulle det finnas fick vi nys om.Med stor förhoppning styrde  vi kosan dit. Fyra gånger. Fyra veckor i rad.
Idag var vi där igen. -Tyvärr säger den rara tösen bakom kassan i affären .Den sändningen kom inte den här gången heller. Suck! -Nu ger vi upp på den här shopen ,sa jag och började fundera på att tillverka dessa spännen själv.
Av en händelse så gick vi förbi en hårstyling affär. Vi gick in och frågade flickan bakom kassadisken.
-Javisst har vi det ,sa hon och såg lycklig ut. Oj vad nära det var att vi kastade oss in bakom disken för att pussa och krama henne.Nu går det ju inte för sig att hålla på med sånt,så vi betalade helt lugnt och tackade för oss istället.
-Jag skulle vilja titta på en klänning åt mig, sa jag till Linda när vi kom ut på gatan igen.
-Nu? Det har vi inte tid med .Vi måste fixa klart allt annat först.
-Ja men,försökte jag säga lite fint, jag skulle vilja ha en klänning till bröllopet.
-Till bröllopet? Men du har ju redan köpt två olika klänningar .Ska du ha en till??
-Dom klänningarna känns inte så bra.Vi kan väl titta lite i alla fall.Snälla??!!
Eftersom Linda är en snäll och rar liten dotter så gick hon med på det till slut.
I första affären ,Rigolo, hittade jag en super cool balklänning i vinrött . Den passade perfekt.
Mannen i affären var väldigt trevlig och hjälpsam. Han skojade med Linda om att hon var nervös och sen vände han sig till mig och sa:-Storasyster är väl också nervös förstår jag?
Klart jag köpte klänningen efter den komplimangen .Så mina vänner, nu har jag tre klänningar att välja på.
En blå,en gul och en vinröd. Svårt val. Men den sistnämnda ligger klart bäst till!
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Du får ha en till vigseln, en till middagen och en till festen....

    SvaraRadera