torsdag 26 maj 2011

2 dagar kvar till dagen B!

Ikväll är jag trött. Vi har varit och handlat mat (inte allt) godis drickor mm. Sen började vi att ställa ut bord och stolar.Hur vi hade tänkt när vi satt där hemma och ritade upp en sån fin karta över bordsplaceringen ,vet jag inte. Men en sak är säker i alla fall ,lokalen är mycket mindre än vad vi hade trott.Så nu har vi hållit på och möblerat halva kvällen innan det gick ihop sig. Att beräkna hur mycket mat som kommer att gå åt är jättesvårt tycker jag.Troligtvis så kommer det att bli en massa över, men det är bättre än att det inte räcker till.
Egentligen skulle jag behöva gå ut i skogen och börja såga björkris,men det får vänta till i morgon.
Sandra kom och hjälpte till en stund. (Saga blev sjövild av lycka förstås. Hon älskar sin Sandra :)  )
Hon berättade att hon varit och jobbat åt en kille som heter Per Lange kvällen före.
Han är någon sorts säljarcoach tror jag, och Sandra jobbade som värdinna på ett av hans föredrag.
När föredraget var slut och Sandra skulle gå till sin gamla Ford,som hon parkerat bakom knuten för att den inte skulle synas, så sade de andra som också jobbat under kvällen åt henne att komma.
-Vi ska till Gröna Lund nu.-Hoppa in så åker vi.
En rosa limo stod och väntade på dom.Och när de kom till Grönan så fick de varsitt VIP kort.
-Men då passade du väl på att åka riktigt mycket karuseller? frågade jag.
-Nej bara en ,svarade hon.-Jag tror jag börjar bli lite till åren förstår du mamma.-Jag klarade bara av en sen var det stopp!
Efter besöket på Grönan blev de skjutsade tillbaka till sina bilar igen.
Sandra smög runt hörnet och startade sin älskade Ford och rullade iväg hemåt.
För vad är väl en Limo mot en gammal sliten älskad Ford.Nämligen inget!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar