tisdag 3 maj 2011

Stor fiskelåda,whisky och 5 kexchoklad!!!

Fiskepremiärsdagen närmar sig. På Lördag kl.12 går startskottet. I veckor har det planerats, handlats fiskedrag och gud vet allt.Sambon kom hem idag med ny jacka och nya byxor.
-Lite nya kläder till premiären ,sa han stolt medans han visade upp vad han inhandlat.
-Jo jag tackar jag,svarade jag.-De där kläderna kostade väl en del kan jag tro.
-Inte värst,sa sambon och hängde undan jackan och byxorna omsorgsfullt på en galge i garderoben.
Som sagt, fiskepremiären är alltså familjens(den manliga delen) stora händelse varje år.Medan  sambon och Jesper plockar med sina fiskedrag, så packar jag all mat och alla kläder som ska med.Kanske inte fullt lika roligt, men ett nödvändigt ont.
-Är det inte konstigt,sa Marie på lunchen idag, att vi fruntimmer får packa och fixa med allt som ska med , och gubbarna bara behöver sätta sig i bilen när allt är klart?
-Nej det tycker jag då rakt inte,svarade jag.-Tänk vilken packning vi skulle ha med oss då.-En stor låda fiskedrag, en whisky och 5 kexchoklad.- Det blir man inte fet på över en hel helg, eller hur?
Marie nickade och började skriva en matlista och en packlista. För nu är det så förstår ni,att Maries särbo är lika galen i att fiska som min gubbe och son.Och tur är väl det.För när de plockar ihop sina fiskeprylar på morgonen och inte dyker upp igen förrän mörket faller ,så har vi ju åtminstonde lite sällskap av varandra under tiden.Så nu är det dags för mig att börja plocka ihop kläder och skriva matlista,för man kan ju inte vara helt säker på att gubbarna kommer hem med någon fisk ,och vi vill ju inte svälta ihjäl!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar