lördag 7 maj 2011

Vackert gitarrspel! Eller kanske inte!

Att barn ska ha åtminstone ett intresse kan jag väl tycka.Det kan ju hålla dom borta från en del mindre lämpliga upptäckter i tonåren.Förhoppningsvis! Sandra tex. spelade handboll och fotboll.Linda gjorde sina tappra försök med basket och dans.
Jesper däremot har en bestämd åsikt om sport. Nämligen att det är något man ska undvika så mycket som möjligt.Vi tvingade honom en sommar att gå i golfskola. Gissa om vi har fått höra det av honom. Hur kan föräldrar vara så elaka och förstöra ett barns liv genom att tvingas spela golf!
Lite fotboll då, tänkte vi och skickade iväg honom på fotbollskola. Tyvärr samma resultat.
-Men vad vill du göra för något, frågade jag en kväll.
-Jag vill bara fiska, svarade Jesper,och fortsatte spela play station.- Och så kan jag ju spela spel på tv när vi inte fiskar.
-Okej, men något annat måste det väl finnas som du tycker om att göra.-Kan du inte komma på någonting,undrade jag i ren desperation.
Jesper tänkte efter en stund och sa sen -Jo jag vill spela gitarr, det vill jag göra.
-Men vad roligt,svarade jag, vi har en gitarr som Linda köpte när hon var liten .Den kan du ta.
Ut i förrådet och hämta in gitarren. Jesper tog sig an gitarren direkt och började öva.
Hur tänkte jag nu? undrade jag efter några dagar med idogt övande på lilla snigeln. En gitarr som har stått i en garderob i ett förråd i över 15 år, ostämd och eländig.
Nu är det öronploppar som gäller, men vad gör väl det ,Jesper har ju fått ett intresse!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar