tisdag 10 maj 2011

Oj Oj Oj !Pudelfrisyr vill man ju inte ha!

Mitt senaste inköp av onödiga varor skedde idag på lunchen. Marie och jag var och åt en rejäl lunch och sen bar det iväg till Media Market. I ett reklamblad hade  mitt öga( det högra, det vänstra är det något tjall på)
spanat in en locktång som såg proffsig ut. Det var extrapris.Bara 399:-.
-Varför ska du ha just den där? undrade Marie.
-Det vet jag inte. Men den är säkert bra, svarade jag, medan jag vände och vred på kartongen med locktången i. Marie suckade lite och sa:-Jag går bort till datorerna istället. Kom dit sen.
Nu är det så förstår ni att Marie är lika ointresserad av att noppra ögonbryn,fixa makeupper och gud vet allt som jag. Därför kan jag förstå hennes tveksamhet över mitt val av produkt. Men jag slog till och köpte tången, och traskade ut ur affären 400:- fattigare.Eller rättare sagt 399.- fattigare.
Efter att jag utfodrat familjen med diverse kvällsmat,stoppade jag i kontakten till locktången i väggen för att testa mitt inköp. En snabb blick i bruksanvisningen, talade om för mig hur den skulle startas, stoppas, och att jag måste använda medföljande handske för att inte bränna mig.
-Handske? sa jag högt för mig själv.-Vilken handske?
I botten på kartongen hittade jag en lustig liten tygbit. Den såg ut som en mini ,mini bumerang, faktiskt.
Äsch! Strunt i den ,tänkte jag och började locka en hårslinga. Ganska snabbt kan jag säga ,så brände jag mig på fingrarna.(Locktången är helt konformad och man snurrar håret runt tången och håller fast med tumme och pekfinger.) Kanske man skulle pröva att använda "bumerangen" i alla fall. Efter lite klurande så förstod jag hur den skulle sitta på handen. Nja kanske inte direkt handen, bara tumme och pekfinger fick plats.
Oj vad det gick bra. Jag lockade och lockade så det stod härliga till. Tyvärr blev inte slutresultatet direkt vad jag hoppats på. Det blev lite för mycket lockar ,så jag såg ut som en nytrimmad storpudel på hjässan.
Vilken tur att det finns dusch och hårshampoo. Man vill ju inte bli förväxlad med en hund. Vov vov!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar