fredag 1 april 2011

April April!

Idag är det nog många som blivit lurade på ett eller annat sätt.Jag har faktiskt klarat mig för en gång skull.
Däremot så lurade jag Jesper den 1:a April för några år sedan.Han gick på både det ena och det andra.
Till hans försvar ska det sägas att han inte var så gammal då.Efter att han blivit lurad ett flertal gånger på morgonen,slutade han tro på mig.Tyvärr. Vi hade just ätit lunch, och Jesper satt och tittade på tv. Sambon hade gått ut på gården för att fixa med några saker.Själv ställde jag mig i köket för att diska.Det gick galant och jag var nästan färdig när jag skulle torka av osthyveln.Hur jag bar mig åt vet jag inte ,men på något sätt lyckades jag hyvla av mig en stor skinnbit inuti handen.
Ni ,kära läsare, som har följt min blogg ett tag nu,vet ju hur det går när det kommer fram BLOD!
För att inte stressa upp eller skrämma Jesper satte jag mig på en köksstol med huvudet mellan benen.
-Jesper,sa jag lite försiktigt, kan du gå ut och hämta pappa.
-Varför det ,svarade han utan att ta blicken från tv:n.
-Mamma har gjort illa sig lite grann,så var snäll och hämta pappa nu. Vid det ögonblicket sved handen fenomenalt, och blodet droppade ner på golvet vid mina fötter.
-HA, svarade han ,nu luras du igen!
-Nej lilla gubben.Hämta pappa nu,försökte jag säga utan att låta desperat
-Nej ,du luras bara,får jag till svar. Nu kände jag att det började svartna för ögonen. Försiktigt sa jag åter igen, -Du måste hämta pappa NU!
- Nej! svarar han. Förbaskade unge! Här krävdes hårdare tag.Med en enorm kraftansträngning reste jag mig från stolen och släpade mig in till vardagsrummet där Jesper satt.
-Titta här, sa jag och visade handen.-Hämta pappa nu.
Jesper tittade på handen och sen på mig. Skrikande for han upp ur soffan och rusade ut på gården.
Själv satte jag mig på golvet och väntade. Där ute hör jag den lille gossen ropar:
-Pappa pappa du måste komma in innan mamma dör!!!
Efter en stund kom sambon in .
-Jaha,sa han, vad har du lyckats med nu då? Han tittade på mig där jag satt på golvet och tyckte synd om mig själv.Jag sträckte fram handen .Sambon suckade lite,gick och hämtade bandage, plåstrade om min hand
och sa:- Lägg dig i soffan och vila en stund så får du nog tillbaka färgen i ansiktet igen.
Vad skulle jag göra utan min kära sambo. Förblöda troligtvis!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar