torsdag 28 april 2011

Vita ben och ögonbryn som bor ihop!

Efter chocken av att se de vita benen sticka fram under shortsen, så passar det ju bra med dagens reklam som kom i brevlådan.Nämligen från Yves Rocher.Jag har bläddrat lite och upptäckt att brun utan sol finns i en mängd olika utföranden.Skimrande sommarben står det på en tub.Låter väl bra,kan tyckas, men sen finns det även en fuktighetsgivande lotion som man blir brun av också. Kanske det vore något för en torr gammal rynkig hud.Nja, jag tror faktiskt att det blir en flaska med spray.Det låter bekvämt tycker jag.Bara att spraya på en sväng så är det klart! Jag är lite lat när det gäller såna saker. Mascara är det enda jag smetar på lite av innan jag åker iväg till jobbet om dagarna.Plocka ögonbrynen är absolut inte min favoritsysselsättning,kan jag
tala om.In i det längsta försöker jag skjuta på det oundvikliga.Men när mina ögonbryn börjar få ett gemensamt boende ovanför mina ögon, då är det tyvärr dags. Med stor vånda tar jag fram pincetten och försöker att förbereda mig mentalt på den kommande pärsen.När jag väl är klar lackar svetten från pannan.
För många år sedan var jag hos en kvinnlig frisör. Hon undrade naturligtvis  om jag hade några speciella önskemål angående frisyren hon skulle se till att jag fick.
- Ja klipp inte luggen så kort för då syns det att jag inte nopprat ögonbrynen, sa jag lite skämtsamt.
Kvinnan stirrade på mig med en ilsken blick och fräste tillbaka:
-Jag kanske inte ska klippa på längden heller så slipper du raka dig under armarna också!
Behöver jag säga att det var den enda gången hon fick ett besök av mig.
Nu klipper jag mig hos en frisör här på hemmaplan. Hon klipper jättebra och har ett stort plus, nämligen HUMOR!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar