lördag 16 april 2011

Möhippa och svensexa !

Så var det nu över.Linda och Stefan möhippa respektive svensexa.Igår morse var Linda Stefan och jag på Brynolf bagare för att beställa tårtor till bröllopet.När vi kom ut därifrån så fick de varsitt kuvert med instruktioner om vad de skulle packa ner i varsin väska.Linda sken som en sol och blev pirrig i hela kroppen.Stefan däremot blev väldigt sammanbiten och allvarlig.Lite motsträvigt försökte han acceptera  situationen.
Halv tre var det dags. Jag mötte upp Anders( Stefans kompis, tillika min kumpan i hela kidnapppningen) vid pizzerian i Tortuna.Linda och Stefan hade packat sina väskor enligt lappen till punkt och pricka.
-Här, sa Anders,ta en öl Stefan.-Jag har två flak i bagageluckan. Stefan tog ölen ,öppnade och gick till bilen och satte sig. Jag riktigt såg på hans hållning hur skräcken kom smygande för vad som väntade.
Själv stoppade jag in Linda i bilen med ögonbindel för att ta mig till festlokalen.Där väntade Lindas bästa kompisar Lenne,Fia,Hanna,Moa,Johanna och lillasyster Sandra förstås.Champagnekorkar och små smällare for runt i luften när Linda tog bort ögonbindeln.Efter lite förfriskningar,Fia var väldigt noga att det skulle hinnas med, så åkte vi till en studio och spelade in en skiva.Snacka om roligt.Fias största fasa under hela vår planeringstid har varit att sjunga och att vi inte skulle hinna med att få i oss så mycket flytande vätska som möjligt.Men det var ingen fara.Hon lyckades bra med båda delarna, även om hon försökte smita när det var dags för sången.
Efter det styrde vi kosan tillbaka till festlokalen.Där hade vi dukat  upp för en trerätters middag.En alldeles äkta kock från New Yorks fashionabla restaurang Aqvavit gjorde oss den äran att komma och laga maten. Fint ska det va!Jisses vad det var gott. Mycket vin ,ett glatt humör från alla deltagare gjorde kvällen helt perfekt.Det dansades och lektes,sminkades och parfymerades hej vilt innan det var dags för nästa stopp.
Linda fick återigen hålla för ögonen och leddes ut på parkeringen.
När hon öppnade ögonen trodde jag hon skulle svimma. Hon tjöt av lycka när klev in i den kritvita limosinen
och sen tjoade hon visst hela vägen ner till restaurang Å fick jag höra av de andra tjejerna som åkte med.
Själv tog jag min egen lilla bil och körde efter. Jag måste säga att det var rätt skönt att få vila sina öron en stund. Jag menar, de andra är ju inte en dag över 25,medans jag själv passerat den gränsen för länge sen.
Väldigt länge sen.Men eftersom jag är en seg liten gumma så hängde jag med rätt bra i tjejernas tempo.
Väl inne på restaurangen så slöt vi upp med grabbarna från svensexan. Det firades med ännu mera champagne. Stefan var på strålande humör,nu när han var klar med sin "sexa". De hade varit ute på Björnön
och haft femkamp,bastat, badat i tunnor och grillat.Solen sken och det hade varit jättetrevligt.
Nu gick han runt inne på Å med ett belåtet flin på läpparna och fullkomligt ÄLSKADE alla han träffade. Det var en fröjd att se :)
Kl.2 på natten släppte jag av dom hemma hos sig.Stefan hade lite svårt med att hitta dörrhålet,men efter några envisa försök så slank han in.
Jag vill på Linda och Stefans vägnar tacka för att alla deras vänner gjorde gårdagskvällen fantastisk och rolig.
Tack och så ses vi på bröllopet i Maj!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar