onsdag 27 april 2011

Långtråkigt? Nej inte i min familj!

Lilla Saga åkte nyss hem.Ja inte själv förstås.Mamma Linda var ju med naturligtvis.För även om den lilla kavata damen gärna skulle köra bilen själv,så når hon ju inte upp med näsan över rattens underdel ens en gång.Hon har en vilja av stål den fröken.Bla. när det gäller blöjor.Hon vill inte sluta använda sina älskade blöjor.
-Men lilla gumman ,försökte jag säga idag, du är ju en stor tjej nu och stora tjejer har inte blöjor på sig.
Med en ilsken blick tittar hon på mig och säger:-Mamma sätta på mig trosa men inte jag ville.Små var dom.
-Ja,sa Linda, när jag satte på henne ett par trosor här om dagen så fick hon panik och påstod att de var för små.Sen åkte de av och hon sprang runt naken som vanligt.
Nu stod hon här i köket och skrek i den högsta ton som går att uppnå.
-Ja ha min blöjor!! skrek hon
Som vanligt för våra trummhinnors skull så fick vi ge oss och sätta på henne en blöja. Nöjd och belåten traskade hon ut på trappen och gick ner till dammen för att fånga sig en ödla.
Nu har de som sagt åkt hem och lugnet har lagt sig över vårat boende.
Sandra däremot som är kvar i Grekland fortfarande har haft ett jobbigt dygn.Igår när hon skulle handla i storstan hamnade hon mitt i en stor demonstration. Poliser och civila drabbade samman på gatorna i stan.
Det blev så bråkigt runt platsen där hon befann sig så hon blev tvungen att söka skydd i en liten brödbutik.
Utanför hörde de hur skyltfönster krossades och folk skrek ,sköt på varandra och kastade hemmagjorda
"bomber" omkring sig. I 2 timmar låg Sandra ,och de andra som också tagit skydd i affären, på golvet och gömde sig.Sandra var livrädd och trodde inte att hon skulle komma hem något mer. När det var som värst spelade hon till och med in ett" Hej då meddelande " på sin telefon till oss här hemma.
Men som tur var så lyckades hon ta sig ut och tillbaka till det hus hon bor i.Idag har hon varit på flygplatsen för att försöka flyga hem tidigare, men det var svårt så hon blir kvar en vecka till.
Nu har hon tagit sig till en annan stad som det är lugnare i. En stad där Alexander den store  gick i skola hos Aristoteles . De ni !
Som sagt i våran familj händer det alltid något så inte behöver jag ha långtråkigt inte!!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar