lördag 9 april 2011

Hu! En sån häxa!

Lilla Saga är dålig.Först hade hon snuva och hög feber i en vecka ,sen fick hon magsjuka.Och då pratar vi MAGSJUKA! Till och med tapeten i hallen fick sin beskärda del.Linda och jag åkte och handlade en sväng i dag. När vi kom tillbaka igen stod lilla Saga i köksfönstret med näsan tryckt mot rutan.
-Hej, lilla gumman, sa jag genom rutan.-Är du sjuk?
-Ja ,svarade hon.- Mommo åka Jeppe?undrade hon.
-Ja, svarade jag.-Du får komma till Jeppe när du blir pigg igen.Hon tittade på mig med sina stora trötta ögon och nickade.Sen fick hon syn på Linda i hallen.Då blev det minsann bråttom att se efter vad som gömde sig i matkassarna.
När Linda och Sandra var små,Linda var väl runt 7-års åldern och Sandra ca.2 år, lyckades vi dra på oss en envis streptokockinfektion.Sandra och jag var dåliga med hög feber och halsont.Jag hade bäddat ner oss båda två i den stora dubbelsängen och stängt dörren till sovrummet.Linda var ute med kompisar och lekte.
Efter en stund kom hon in i lägenheten med kompisen Caroline. De började leka i vardagsrummet som angränsade till mitt sovrum. Jag vet inte vad de lekte,men det gick minsann inte lugnt till.Jag försökte hålla
mig lugn,men det gick inte.Jag var tvungen att försöka släpa mig upp och säga åt dom att gå ut och leka.
Till saken hör också att vi varit sjuka i nästan 2 veckor,och jag hade bara tvättat av mig det värsta de få gånger jag lyckats ta mig till badrummet. Blek,röd om näsan och flottigt hår som låg i en stor tova i nacken ,
öppnade jag sovrumsdörren.
-Ni kan inte vara här och leka vi måste vila,sa jag med lite för hög och irriterad röst.
Jag såg hur Caroline spärrade upp ögonen och stirrade på mig.
-En häxa,sa hon skräckslaget, vände om och sprang ut i hallen.
Resten av den dagen fick vi vara ifred och vila Sandra och jag.Hoppas bara att stackars Caroline kunde sova på natten utan mardrömmar om häxor med flottigt hår.
Nu längtar vi alla här hemma efter att Saga ska bli pigg och få komma hit och hälsa på snart.
Puss och kram lilla gumman.Vi älskar dig!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar