måndag 18 april 2011

Hjälp! Mitt barn börjar bli en kändis!

Dottern Sandra har alltid varit ett barn med fart i.Väldigt social och vill att alla ska ha det kul och må bra.
Redan som liten tog hon hand om alla barn på dagis,när vi var och campade eller hemma på gården.Ingen fick vara utanför,alla skulle ha sin lilla roll i lekarna.Att se sig om ute i världen var ett av hennes mål efter gymnasiet.Så när hon fick frågan förra sommaren om hon ville hänga med "plastsyster" Johanna till Grekland några veckor, så var hon inte sen att tacka ja.Någon som inte var fullt lika entusiastisk över det hela var nämligen hennes mor,alltså jag.
-Vad ska ni göra där? undrade jag.-Var ska ni bo?-Känner ni någon där överhuvudtaget? Jag hade tusen frågor.
-Men ta det lugnt! fick jag till svar.-Johanna känner dom som äger baren, där vi ska bo.
Baren! Ska ungen bo på en BAR! Jo tack nu kände jag mig ju mycket lugnare. Men som alltid när det gäller Sandra så drog jag det kortaste strået även denna gång, och de reste iväg.Till en början var det rätt lugnt. Vi talades vid varje dag via sms eller facebook.Men sen plötsligt var Johanna tvungen att resa hem tidigare,och Sandra tog beslutet att stanna kvar.Själv!I det här läget började jag fundera på att kontakta någon typ av insatsstyrka där nere i Grekland som kunde hjälpa mig att sätta henne på ett plan hem till Sverige.Men som vanligt lugnade hon mig. Dj-Nico  skulle minsann hjälpa henne med mat och husrum.Ha! Det lät ju tryggt!
Dagarna rullade på och Sandra fick upp ögonen för något helt nytt inom musikvärlden.Nämligen att bli Dj.
Sen gick det snabbt. Hennes nyvunne kompis hjälpte henne igång med en egen "fanpage"(jag tror det stavas så ) och spelningar i både Grekland,Sverige och Tyskland.Och sen har det fortsatt.Just nu är de nere i Grekland igen för spela och träffa "viktiga" musikmänniskor.Och jag sitter här hemma i min kammare och är lika nervös igen :) Det är ju inget jobb man blir direkt miljonär på,men just själva erfarenheten är ett stort plus i kanten.Dj-Nico visade sig dessutom vara en jättetrevlig kille,så jag är lite lugnare den här gången hon är borta.Besök gärna Sandras Facebooksida: Dj Sandra Vinkler.Puss och kram,skumbanan!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar