lördag 23 april 2011

Ett litet skrubbsår är väl inget att åma sig över, tycker jag :)

Idag är det påskafton.I morse väckte lilla Saga Jesper och mig.Hon ville att vi skulle följa med ut och gå påskkärring.Hon var jättegullig där hon stod i dörrhålet till våran husvagn iklädd hukle och förkläde. I handen hade hon en liten korg med kort som hon omsorgsfullt hade målat alldeles själv.
-Aldrig i livet att jag går runt och skämmer ut mig,sa Jesper. -Jag stannar här!
-Kan mommo fölla me Saga? säger den lilla söta jäntan och lägger huvudet på sned.
-Klart att jag gör ,svarade jag.Jag klädde på mig och så gav vi oss iväg.Linda, Saga och jag.Två häxor och en liten gullig påskkärring.Det blev succè naturligtvis.En sån liten söt"kärring" var det länge sen de hade sett.
Senare under dagen blev det påskäggsletning och en massa god mat på påskbordet.
Efter maten kände vi allihop att det var dags för en promenad så att maten fick sjunka ner på plats.
Saga tog sin lilla sparkcykel medan vi andra gick. Lite dåligt med fart tyckte Saga att hon hade så Linda skulle vara snälll och putta på lite. Naturligtvis så snubblar Linda på Sagas cykel och ramlar omkull. Saga och cykeln hamnar under Linda.Ett hjärtskärande skrik hörs och alla rusar dit för att se hur det har gått.
Cykeln klarade sig utan några större blessyrer,Saga skrubbade knogarna lite men Linda var det värre med.
Handen var uppskrapad och ena knät blödde. Nu vet ni väl vid det här laget vad som händer när det kommer blod i våran familj. Mycket riktigt så blev Linda vitare och vitare även den här gången, så sambon fick rycka in och leda henne till dass där jag tog över för att agera sjuksköterska.
Oj vad hon åmade sig och grät. Konstigt nog blev inte jag yrslig den här gången utan kunde plåstra om båda skrubbsåren i lugn och ro.
Nu har de gått in och lagt sig så det är riktigt fridfullt här nu.
I morgon funderar vi på att gå en långpromenad. Bäst att ta med sig första hjälpen väskan.Eller vad tycker ni?  :)
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar