fredag 29 april 2011

Skulle jag vara avundsjuk på Hanna??!! .....okej, kanske lite då.

Tänk vad det måste vara kul att kunna sy sina egna kläder.Min jobbarkompis Hanna (hon är inte bara jobbarkompis hon är också min väninna,som de sa i en gammal reklam för hundra år sedan) hon kan sy allt verkar det som.I vintras gled hon in på kontoret,ställde sig framför mig och snurrade lite galant runt på golvet.
-Jag sydde en kappa igår, säger hon som om det inte var något märkvärdigt.-Vad tycks? undrar hon.
I det här läget börjar jag fundera på om jag snabbt ska komma på en ursäkt för att få lämna rummet,eller säga sanningen ,nämligen att kappan är skitsnygg.
-Jag fattar inte hur du gör? säger jag uppgivet. -Hur bär du dig åt?-Den är ju helläcker!
-Äh, svarar hon, jag hittade ett mönster som jag ville prova bara.
Inte nog med det! Ni skulle sett alla fina kruseduller hon lyckats dekorera kappan med.Medan Hanna har" typ" 5 symaskiner ,så har jag bara en.Sist jag skulle sy en gardin så gick den inte igång.
-Vad har du gjort med maskinen?undrade min pappa när han fick hedersuppdraget att fixa till symaskinen.
-Inget,svarade jag ,det är väl det som är felet skulle jag tro .Den har väl rostat ihop.
Och mycket riktigt.Efter en rejäl renovering så fungerade den igen.
Men att sy en gardin var inget bra uppdrag för mig. Det blev vint och snett,och efter flera timmars kämpande packade jag ner tyget i en kasse och ställde in den längst in i garderoben.Det finns ju faktiskt färdigsydda gardiner att köpa .Tack och lov!
Sist Hanna sydde sig en ny kreation var häromdagen.
-Jag ska på maskerad,sa hon ,James Bond tema.-Jag hittade en gammal guldfärgad julduk i källaren så jag sydde den här klänningen av den ,säger hon,och plockar fram en helt underbart guldfärgad sexbombs klänning.
Suck! Den människan har valt fel yrke,tänker jag för mig själv där jag sitter på min kontorsstol och tittar på henne när hon mannekängar.Nu sitter hon på tåget till Göterborg där festen ska gå utav stapeln i morgon kväll.Så Hanna,Om du läser det här nu ikväll så vill jag bara säga: Go girl you are so hot in that dress!!!!!
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Festen var toppen och klänningen blev en hitt! Men jag har "bara" 4 symaskiner ;) Och inte tycker jag att jag är så duktig på att sy, du skulle se alla misslyckade kreationet........Men kappan blev jag jätte nöjd med, specielt då jag hade 40 grader feber och svininflänsan när jag sydde i fodret.
    Kram

    SvaraRadera