måndag 14 mars 2011

Ullared

Redan när den första säsongen av tv:serien Ullared visades började min dotter Linda tjata om att åka dit.
Själv var jag lite tveksam. Efter en titt på kartan så förstod jag att det skulle  bli en lååång resa.
-Vi har för dåliga bilar, sa jag till henne. Ingen reaktion. Istället satt hon med näsan över datorn och ögonen glittrade på henne när hon såg allt som gick att köpa.
-Men mamma ,sa hon, du ska ju köpa ny bil. Då kan vi väl åka?
-Men kära barn ,det dröjer länge innan jag köper ny bil. Veckan efter rasade min gamla bil och en ny införskaffades.
Sagt och gjort.Med karta och kompass gav vi oss iväg.Tidigt, närmare bestämt kl 4 på morgonen.
Resan tog 5 timmar och när vi väl var framme var vi ganska möra i rumpan och krumma i benen.
Parkeringen var full med bilar .Folk vallfärdade likt ett lämmeltåg mot ingången med sina kundvagnar.
Vi var naturligtvis inte sämre, utan greppade varsin vagn och rusade iväg.
Med på resan var även min mamma och min andra dotter Sandra.
-Det kan vara bra att ta med mormor, hade Linda förklarat när det stod klart att vi skulle åka.
-Varför det ?undrade jag .
-Jo, hon kan sitta på en bänk och passa våra vagnar, säger Linda och skiner som en sol.
- Jag har sett att dom gör så på tv.En handlar och den andra passar vagnarna.
Väl inne på varuhuset rycktes även jag med av denna köphysteri som man helt klart kunde se att alla andra där inne drabbats av.
Efter 3timmars springande , hade vi alla 4 lyckats få ihop en full kundvagn var.Nja,inte mormor kanske för hon hade ju mest vaktat våra vagnar.
Jag var helt slut och rasade ner på en bänk bredvid mormor där Linda hade placerat henne.
-Nu får det vara nog, flämtade jag.
-Samma här ,sa Sandra.Jag har ont i fötterna.Men var är Linda?
Efter en stund ser vi henne rusa förbi med röda kinder och snabba fötter.
Med gemensamma krafter lyckades vi till slut att få stopp på henne och kunde packa in oss i bilen .
Resan hem gick bra, och när jag stapplande tog mig fram och ner i sängen kunde jag bara konstatera en sak.
Ullared måste vara ett paradis för alla shopaholics.
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Linda skulle gilla varohusen i Kina...släng di i väggen ullared säger jag bara...

    SvaraRadera