torsdag 24 mars 2011

Testpilot!

I min Hot mail hittade jag en dag ett erbjudande om att bli testpilot.Nu tycker väl inte jag att just pilotyrket passar just mig som är så otroligt flygrädd. Hur hade de tänkt sig att det skulle gå till? Hur frestande det än låter, att få frottera sig bland snygga flygkaptener så måste jag nog tacka nej.Jag tror inte att passagerarna uppskattar min närvaro när planet startar och jag hysteriskt släpper spakarna och skrikande springer genom planet för att försöka ta mig ut.
För flera år sedan, när mina rara flickor var små, så åkte sambon och jag till Gran Canaria.
När planet satte fart började jag blunda.Sen blundade jag tills vi hade planat ut. Eftersom jag nu är så rädd så blir jag otroligt sur när de rara flygvärdinnorna går runt och säljer sprit och läsk. Fattar de inte att passagerarna så småningom behöver lätta på trycket. Och vad händer då? Jo ,alla springer som galningar till toan längst bak. Om nu alla ska stå och köa längst bak, hur blir det då med vikten fram?
Svetten rinner ner för min panna och jag ser hur planet får bakvikt. Efter en evighet är alla klara och sätter sig på sina platser igen .Jag kan andas ut. Trodde jag ja. Till min stora förvåning sprakar det till i högtalarna och en röst säger  -Mina damer och herrar nu är det fritt att komma fram och se hur vi har det i cockpit.
Och vad händer då! Jo,alla rusar fram i planet för att hinna först och jag känner att planet nästan tippar över framåt.När jag snällt men bestämt påpekar detta för en flygvärdinna ,ler hon och försäkrar dyrt och heligt att det absolut inte är någon fara.Men det har hon ju betalt för att säga. Så jag vet inte om jag riktigt ska tro på det. Med detta i starkt minne är det nog bäst att skriva tillbaka och tala om att testpilot inte är något för mig.
Men vid närmare läsning av mailet upptäcker jag att det handlar om PIZZA.
Jag ska få testa fryst pizza om jag bara skriver några rader efteråt om hur jag tyckte att den smakade.
Den var ju en annan femma.Klart jag nappade på det.Pizzan var jättegod, och bäst av allt ,den var GRATIS!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar