torsdag 17 mars 2011

Headset och nytt namn!

Idag tog jag fram detta "underbara" headsetet till ps3 igen.Solen sken in genom fönstret och gjorde mig på bra humör. Bäst att passa på tänkte jag, greppade telefonen och ringde upp supporten.
Det rasslade till i luren och en halvdålig telefonsvarare talade om att samtalet skulle kosta mig vanlig taxa plus 7.50 i min. Där kan jag säga att solen gick i moln. -Men ,sa rösten, vi har stängt för dagen.
Med en förväntansfull liten son bredvid mig hade jag inte hjärta att tala om att det inte skulle bli klart idag heller.
-Va sa dom? frågade han . -Lite av varje ,sa jag. Håll tyst nu så jag kommer ihåg hur man skulle göra. Nu gällde det att improvisera. Efter snabb titt i manualen började jag säga till min lille gosse vilka knappar han skulle trycka på. Döm om min förvåning när det helt plötsligt fungerade. Jesper hoppade upp och ner i soffan av lycka.
-Hur gjorde du? frågade sambon när han kom hem.
-Äh, det var hur enkelt som helst,ljög jag och höll fingrarna i kors bakom ryggen. Nu har husfriden infunnit sig och jag kan luta mig tillbaka,nöjd och belåten.

När jag talade om för mina två stora tjejer att deras mamma hade börjat blogga blev reaktionerna minst sagt olika.
Linda tyckte att det var super "skämmit"och Sandra tyckte att det var grymt.Jag bestämde mig för att bara prata med Sandra en stund så att Linda fick lugna sig lite.
Efter en stund hade hon hämtat sig från chocken och började vänja sig vid tanken .
-Vad heter den? undrade dom.
-Året runt med Fam.Berggren ,svarade jag. Det märktes direkt att det inte var godkänt.Lät väl tråkigt kan jag tro.Nu har jag vridit och vänt, tänkt och klurat. Och så kom jag på det!
Den blonderade mammans blogg! (Med glimten i ögat och mycket humor:)   )
Godnatt!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar