söndag 13 mars 2011

Nudisten.......

För några dagar sedan visade svt1en kortfilm om en ung kvinna som vägrade att bära några som helst kläder på kroppen.Till grannarnas stora förtret naturligtvis. Jag såg tyvärr inte filmen ,men fick den berättad för mig i efterhand. Tanken på denna flicka fick mig att börja fundera lite på mitt eget lilla barnbarn Saga 2år.
Hon är en underbar liten filur som också hatar kläder. Medan vi andra går runt inomhus på vintern med halsdukar virade 4 varv  runt halsen, tjocka raggsockor på fötterna och fingervantar, rusar hon runt spritt språngande naken och varm som en sommarvind.
Hennes mamma (Linda) berättade för mig att när dom härom kvällen kom hem efter ett besök hos bekanta,så sprang det lilla yrvädret in genom dörren ,sparkade av sig skorna ,slängde jackan på golvet och försvann.
Sen var det bara för mamma och pappa att följa spåret av byxor,trosor,blöja, tröja och strumpor för att slutligen hitta den lilla raringen sittandes framför tv:n med sin nalle i knät.
-Jag ÄLSKAR min nalle, säger hon och skiner som en sol.
Men än så länge behåller hon kläderna på när hon är bortbjuden.
Det tackar vi för! Puss Saga , mormor älskar dig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar