onsdag 15 juni 2011

Tack Gurkan! Du är min nya idol :) och Kanske får jag testa en Garmin GTU 10?

Idag vill jag börja med att tacka Big brother Gurkan för den fina komplimangen jag fick av honom igår.
Vi har ett våffelcafé varje Tisdag på jobbet som är väldigt uppskattat av många.
Bla. av min kompis Nico som igår tog med sig Gurkan för att få frossa i sig våfflor med sylt och grädde.
Nu undrar ni väl förstås vad det var för komplimang jag fick. Jo det var nämligen så att Gurkan trodde att jag var, håll i er nu, Sandras syster istället för mamma. De ni! Gissa om jag var mallig resten av dagen igår.
-Men gud va du är snäll Gurkan ,sa jag till honom och satte mig ner vid deras bord en stund.
-Jag trodde på riktigt,svarade Gurkan.- Jag lovar!
Åh en sån trevlig ung man han är "min" Gurkan.I min ålder är man ju förståligt nog inte så bortskämd med såna komplimanger direkt.Så det värmde en "gammal dams" hjärta att höra så ljuva ord.
Nu till något helt annat.Jag har ju nu förstått att det här med att vara testpilot INTE innebär att jag ska flyga flygplan kors och tvärs.Nu har jag fått erbjudande om att kanske bli utvald till att få testa en Garmin GTU 10.
Vad är nu det undrar ni förstås? Jo det är en GPS tracker som kombinerar en webbaserad spårningstjänst med GPS teknik.Om jag sätter en sån på tex. Jesper så kan jag lätt spåra honom när han är i byn och leker. Vilket är bra eftersom det ändå är nästan en halv mil dit.Den är liten, lätt och vattensäker, vilket är perfekt när man har en pojke i 10 årsåldern att hålla reda på.Det är enkelt att sätta fast den och jag kan använda den till bilen roddbåten eller katten också.Jag skapar bara geo-områden (upp till tio stycken) och sen blir jag informerad direkt "min" GarminGTU 10 passerar den virtuella gränsen.
Så håll tummarna med mig nu, så kanske det blir jag som får testa en GarminGTU 10 i sommar.
Med mina vilda barn och barnbarn så ska gudarna veta att jag skulle behöva en sån för mina nerver skull.
Godnatt!
http://smartsontestpilot.se/garmin-gtu-10/testpilot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar