söndag 5 juni 2011

Hem ljuva hem!! Sandra på Big Brother final!

Då var vi hemma nu då.Visst är det kul att vara borta några dagar ,men inget slår en egen säng, toalett och dusch.I Göteborg hade jag bara tillgång till dator en gång.Och när jag väl fick skriva så blev det så stressigt så jag glömde tala om vilka som var med där borta. Naturligtvis var vi iväg allihop, mormor, morfar ,Sandra jag ,sambon ,Jesper, Saga och de nygifta paret.Resan dit gick bra.Tyvärr hamnade sambon, Jesper och jag i ett annat hus än de andra.I det huset bodde alla backpackers. Fest hela natten lång var deras motto.
På natten mellan Fredag och Lördag vaknade vi av att det stojades i korridoren utanför vår dörr.Arg som ett bi for jag ur sängen.-Nu jäklar får det vara nog! skrek jag och slet upp dörren från vårat rum ut i hallen.
Utanför stod ett gäng töser och pratade och skrattade. -Vi försöker faktiskt sova här inne,ryade jag till dom.
-Det finns barn som vill sova!!Töserna tittade förskräckt på mig, där jag stod med håret på ända, mascara långt ner på kinderna, i trosor och linne.
-Oj förlåt! utbrast dom.-Vi tänkte inte på det. Sen försvann de illa kvickt,krakarna. Hoppas de kunde sova sen efter den chocken!
Vi har även åkt med paddanbåten, gått på Liseberg,shoppat och varit på Universeum.
Tiden går fort när man har kul, och i dag var det alltså dags att åka hem igen.
På tågresan ner blev Stefan kissnödig,vilken man blir ibland.Eftersom han bara åker tåg en gång om året så är han inte så haj på det där med moderna toadörrar.Man trycker på en knapp på utsidan för att öppna dörren och sen på en annan inne på toa för att stänga. Sen är det bra om man låser dörren också.
Vilket Stefan inte gjorde.Efter en liten stund öppnades dörren. Och där står stackars Stefan.Utanför sitter ett gäng med tjejer.Jisses vad de fick roligt.Stefan gjorde allt som stod i hans makt för att stänga dörrskrället igen ,och efter en lång stund lyckades han.
Nu på hemresan var han väldigt noga med låset. Undrar varför? 
Halvägs hem idag blev mormor och morfar kaffesugna. Mormor travade iväg till kaffeautomaten och fick fram två koppar kaffe. Med djup koncentraion gick hon sen tillbaka till våra platser, för att ramla precis när hon skulle kliva in i våran kupè. Det flög kaffe överallt därinne. Två koppar kaffe blir en stor mängd kaffe när det rinner ut på ett golv. Mormor klarade sig bra.Lite blåmärken på knäna bara.
40 servetter och ett nytorkat tågkupègolv senare så fick de äntligen var sin ny kopp med kaffe.
Att mormor ramlade från början var för att tåget tvärnitade  med ett ryck.
En annan sak som hände var att polisen stannade tåget på en av stationerna vi passerade. De letade efter en kille som de hittade och tog med sig i polisbilen.
Ja mycket kan hända när man är ute och far.
Sandra fick vi inte med oss hem. Hon fortsatte till Stockholm för att vara med på Big Brother finalen.
Så nu bor hon på hotell med alla deltagarna från årets säsong.Efterfest blir det väl också kan jag tro.
Välkommen hem i morgon istället Sandra!
Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar