måndag 6 juni 2011

Sms från Sandra" Jesper har fått Gurkans keps"

I går kväll var Sandra med på Big Brother finalen live.BB är väl inte direkt ett tv-program som sambon och jag brukar se, men Sandra och Linda har följt människorna i huset under hela tiden som de har varit inlåsta.
Sandra är ju dessutom kompis med en av deltagarna, nämligen "Gurkan". En rolig kille från Västerås som ploppar upp i tv-rutan lite då och då i olika program.När vi var nere i Göteborg ringde han och bjöd med Sandra till finalen.Tyvärr hade Sandra vrickat foten i en karusell på Liseberg så hon tackade nej först.
-Är du inte klok! utbrast Linda när hon fick höra talas om inbjudningen.
-Jag som verkligen följer det programmet kan gå istället om inte du kan! Mirakulöst nog blev Sandra så bra i foten att hon kunde åka till Stockholm  i alla fall.
- Jag har en plan, sa Sandra när vi satt på tåget på väg hem igår.
-Jag har mina tofflor på mig ända tills det är dags att precis gå in, då sätter jag på mig högklackat.
-Sen sitter jag still tills det är slut. Bra va?!
Linda svarade inte utan gav Sandra en väldigt avundsjuk blick istället.
När vi kommit hem  och börjat packa upp kom ett sms från Sandra.
"Kolla på tv:n ikväll.Jag sitter i publiken ihop med deltagarnas anhöriga så ni kanske kan se mig"
Sen var det en bild medskickat på henne där hon satt på läktaren och väntade på att tv-programmet skulle börja.
-Vi måste kolla på BB i kväll ,sa jag till sambon och började leta rätt på kanalen.
-Menar du allvar? undrade han. -Vi kan ju inget om det där programmet.Varför ska vi se det då?
-Sandra skickade att hon kommer att synas i publiken ikväll. Så nu måste vi se om vi kan få en skymt av henne.
Det avgjorde saken. Vi hittade kanalen och BB började. Där satt vi i soffan och stirrade efter publikbilder tills ögonen började värka.Inte såg vi henne för det heller.Programmet drogs mot sitt slut och fortfarande hade vi inte sett skymten av henne.Nu var det bara två killar kvar i huset. Tvåan gick ut och nu var det bara vinnaren kvar.
-Har du sett henne? undrade sambon.
-Nej inte än och nu är det snart slut. Precis då ropar de upp vinnaren på tv och i nästa sekund visar de hans familj. Och där satt hon!!
-Där är hon ,skrek jag och flög upp ur soffan.-Där ,längst bak!!
-Var? Var? tjoade sambon och satte sig upp för att se bättre.
-Äh ,nu är hon borta ,suckade jag och satte mig i soffan igen. Det blev reklam och sen när BB började igen intervjuade de vinnaren och så visade de hans familj igen.
-Där! Där! Ser du? ropade jag till sambon.
-Ja nu ser jag henne jag också, svarade han. -Äntligen!
Efter två timmars tittande på ett program som vi inte fattade ett dugg av ,så fick vi i alla fall få se Sandra i HELA tio sekunder.
Efter finalen följde Sandra med på efterfesten.Sen fick hon bo på samma hotell som deltagarna.Idag skickade hon ett nytt sms."Jesper har fått Gurkans keps" och en bild med sig själv där hon stolt poserar i Gurkans keps.
I morgon har hon lovat Linda och mig alla detaljer om kvällen. Missa inte det!
Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar