onsdag 8 juni 2011

Bygga pool!!

När sambon började prata om att bygga en pool ruskade jag bara på huvudet.Vad skulle vi med en pool till?
Det är ju aldrig mer än 10 grader i en sån.Min kropp behöver minst 35-40 för att trivas.
-Nu ska vi inte ha en liten plaskpool, förklarde sambon utan en riktig stor pool.-En pool med riktigt reningsverk och kloor, precis som på ett badhus.-Tänk dig här framför huset, fortsatte han, en stor pool med trädäck runt där vi kan ligga och sola ,dricka lite öl och ha det allmänt mysigt.
Hm! Öl vet jag väl inte direkt,men ett glas fanta är ju gott,tänkte jag och försökte visualisera poolen med tillhörande trädäck framför mig.
-Är det inte mycket jobb med en sån stor pool, undrade jag?
-Nej det är det som är vitsen med att bygga en stor pool, svarade sambon.
Ja just ja! Nu fick jag en trevlig syn på min näthinna, nämligen en "poolman". Kanske en brunbränd muskelös snygging i badbyxor (av den minsta modellen) som gick runt och städade poolen leendes med bländvita tänder. Jisses! Jag måste ringa Marie direkt.
-Jag har redan kollat upp alllt det om skötseln. -Det blir en baggis för mig att gå runt i solen och hålla rent i poolen,forsatte sambon.-Hur lugnt som helst!-Jag lovar!
Jaha ja,Nu sprack den drömmen.Nu är det ingen idè att ringa Marie längre i alla fall.
Redan nästa dag hade sambon börjat förbereda tomten framför huset. Tre äppelträd sågades ner och en grävskopa kördes in på tomten.
-Låt han hålla på ,sa jag till Linda.-Nu åker vi till en riktig pool inne i stan och badar med ungarna.
Vi packade in barn, mat ,fika ,badkläder, filtar och gud vet allt i bilen och åkte iväg.
När vi kom fram var det nästan 30 grader varmt i skuggan.
-Nu ska det bli skönt med ett svalkande dopp,sa Linda .
-Verkligen ,svarade jag, och kånkade ut allt ur bilen.
När vi kom in på området med tre olika stora pooler(först fick vi betala en hutlös summa pengar för att komma in) upptäckte vi att det var precis tjockt med folk därinne.Gräsmattorna var proppfulla med solande föräldrar,skrikande barn,matrester mm.Inte en enda fläck var ledig.Vi fick till slut tag på en liten plätt där vi kunde sätta ut en filt.Med risk för livet så tog vi oss ner i en mellanstor pool.Där stod vi helt stilla med barnen för att inte bli dränkta av någon finnig tonåring som skulle dyka just där.Efter en timme gav vi upp och åkte hem.Ingen av oss sa något på hemvägen, men vi tänkte nog samma sak båda två.Nämligen att sambon kanske hade rätt i alla fall.Borta bra men hemma bäst.
Nu har vi haft våra fina pool i snart tre sommrar. Vi är helt själva om solstolarna, ingen trängsel vid toa, ingen jobbig glasskö, bara lugn och ro.
Så även om jag har svårt att erkänna det, så måste jag nog det nu. Sambons idè om att bygga en pool hemma var faktiskt en strålande idè!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar