tisdag 7 juni 2011

Fy vilket tråkigt skvaller!

Hela dagen har jag och Linda väntat på att få höra om alla skandaler och romanser från Big Brotherfesten.
Linda som dessutom är insatt i det hela hade tusen och en frågor om alla deltagarna . Äntligen skulle hon få de sista pusselbitarna. Trodde vi ja!
När Sandra äntligen dök upp började Linda sin stora utfrågning, medans jag själv satt bredvid och skaffade information till er kära läsare.
-Men vad gjorde alla nu då? undrade Linda och satte sig till rätta på stolen.
-Gjorde och gjorde,svarade Sandra.-Det var väl ingen som gjorde något speciellt.
-Lägg av nu,sa Linda .-Klart att det gjorde.
-Nej tyvärr, svarade Sandra.-Det var hur lugnt som helst.
-Jaha du, sa jag besviket.-Och vad tycker du att jag ska skriva på min blogg ikväll då?
-Precis som det var,svarade Sandra.- Nämligen hur lugnt som helst.
-Du är ingen bra minglare, inflikade Linda.-Det hade varit mycket bättre om jag hade fått gå på festen.
-Något litet skvaller hade jag nog luskat fram, så det så!
Sandra tittade på oss, flinade lite och lutade sig fram.
-Okej, sa hon.- Det här är mellan oss tre bara.
Linda flyttade på sin stol så nära Sandra som hon kunde.Jag hängde på.
-Jo, sa Sandra. Nog finns det lite skvaller alltid. Utan att nämna några namn (nu viskade hon nästan)
så var det så att några av deltagarna "delade" rum över natten.-Jag såg när de kom ut på morgonen.
-Linda, du vet nog vilka det gäller, eller hur?
Linda såg alldeles salig ut. Äntligen hade hon fått den sista pusselbiten. Nu kände hon sig nöjd!
Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar