lördag 25 juni 2011

Mormor är barnvakt!

Mamma Linda är hemma.Kvar i husvagnen är pappa Stefan och lilla Saga. Och så Jesper och jag förstås.
Jesper blev så fiskesugen nu frampå kvällskvisten ,så Stefan var snäll och tog med honom ut i ekan en stund för att eventuellt få en gädda eller två.På min lott föll det sig då naturligtvis att passa det lilla yrvädret.
Vi började med att gå och diska.Det var inte lätt. Sprang hon inte ut så stod hon bredvid mig och plaskade med diskvattnet så det for över alla som var där inne för att diska av midsommarmaten från sina tallrikar.
Sen kom nästa moment. Sovdags.
-Nu ska vi sova lilla gumman ,sa jag och började plocka fram tandborsten.
-Nej,.-Först busa mommo, sa hon samtidigt som hon hoppade runt i den uppbäddade husvagnssängen.30 Minuter senare och en svettig mormor, så fick jag henne att lugna sig och gå på toa.
-Var är dina blöjor?undrade jag och började leta i skåpen.
-Hm! sa hon lite fundersamt.-Kanske här. Hon började plocka med sina nallar och jag förstod rätt snabbt att det inte var så mycket att lita på vad den lilla damen sa.Till slut hittade jag en påse blöjor och gjorde iordning henne för natten. Hon lade sig bredvid mig och började dricka "boyen".En flaska mjölk. Precis när hon skulle till att slå igen sina små blå kom hennes kompisar utanför och började sparka boll.Poff! sa det så satte hon sig upp med stora ögon och lyssnade.Ett snabbt sms till mormor Anita och den saken var ur världen.I morgon får Saga hitta nya kompisar.De mormor skrämde bort kommer nog inte tillbaka igen :)
Men nu sover hon i alla fall och jag sitter här i förtältet och vaktar.
Tänk att det aldrig slår fel! Barn ÄR som sötast när de sover!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar