fredag 17 juni 2011

Mamma! En Louis Vitton väska! Jag tror jag dör!

Dagen innan bröllopet kom Stefan till mig med ett paket.Han såg väldigt hemlighetsfull ut när han smugglade in paketet i bagageluckan på min bil.
-Göm den här tills på Söndag,viskade han.-Jag ska ge Linda det här paketet som morgongåva.
-Okej,svarade jag och lade en filt över paketet. Jag trodde att en morgongåva,det var ett fint smycke som den nyblivna hustrun fick att hänga runt halsen.Att döma av storleken på paketet så borde detta smycke vara enormt stort.Stackars Linda som ska ha det runt halsen.
Tidigt på bröllopsdagens morgon skulle jag åka in till stan för att fixa det sista inför kvällens kalas.
När jag öppnade bildörren möttes jag av en välbekant doft.Nämligen häst.
-Va i all sin dar är det som luktar,tänkte jag och började leta under sätet för att se om det låg något där.
Men nej ,jag kunde inte hitta någonting.Hela dagen luktade det häst i min bil.Men eftersom det var bröllopsdag så beslutade jag mig för att skjuta upp städningen av bilen till nästa dag.
På natten när vi skulle hem efter ett lyckat och romantiskt bröllop samt en lyckad fest,så utropade Stefan när han satte sig i min bil:-Men Bettan vad är det som luktar stall?
-Ingen aning .-Det blir storstädning i morgon ,sa jag och startade färden hemåt.
Efter att jag släppt av de nygifta tu,så försvann hästlukten. -Konstigt, tänkte jag. -Undrar var det var som luktade.
På Söndagsmorgonen ringde Linda mig och kvittrade: -Mamma,sa hon ,jag har fått en Louis Vitton väska.
-Jag tror jag dör mamma,den är SÅÅÅ fin.
-En vadå? undrade jag.
-En Louis Vitton väska,upprepade Linda tålmodigt.-En sån har jag önskat mig jättelänge.
Senare under dagen tog jag och åkte hem till den väsktokiga nygifta frun.Direkt jag öppnade dörren hemma hos dom så kände jag hästlukten igen.Den kom från väskan.Naturligtvis! Äkta läder luktar gott. Och i den väskan var det ÄKTA läder. Linda har väskan med sig överallt.När hon jobbar,sover,äter .Ja i princip överallt.
Om Stefan hade förstått att han skulle bli brädad av en väska redan första dagen på sitt nya liv som gift man, så hade han nog köpt ett smycke istället.Tror inte ni det också? :)
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar