måndag 1 augusti 2011

Se till att ha en bra glödlampa om du ska testa morse!

Solen skiner och det är 25 + ute.Men inte bekymrar det våran lille gosse de inte.Nej då. Han sitter på sin lilla stol dagarna i ända och spelar sitt nya spel Minecraft. -Ska du inte gå ut och leka med de andra små barnen en stund,försöker jag säga till honom.
Men utan att ta blicken från sin skärm svarar han:-Du förstår mamma att det är inte bra med för mycket sol.
-Så det är bra om jag sitter här i skuggan och vilar.
Tyvärr har han ju rätt, men ändå?
Just det här spelet är ju dessutom lärorikt till en viss del.Han får själv bygga upp sin stad och sitt hem.
Ganska kul grej faktiskt.Men idag har han tagit ledigt från spelet och följt med Stefan på en fisketur i metropolen Virsbo.Sist de hörde av sig så hade de inte fått någon fisk,men varsin stor pizza hade de lyckats att få tag på i alla fall.(På land alltså, inte på sjön)
Själv sitter jag här i husvagnen och käkar ostbågar och tittar på tv.
Linda sitter i sin husvagn bredvid min.Om det inte var så mörkt ute så kunde vi ha vinkat åt varandra.
Kanske skulle man försöka sig på lite morse med lampan?
Äh! Gick inte bra.Glödlampan gick sönder. Nu får jag sitta här i mörkret och vänta på min lille gosse.
Tur man inte är mörkrädd!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar