tisdag 16 augusti 2011

Sommarmord!

Vad vore sommaren och semestern utan en bra deckare.Vad sägs om Morden i Midsommer.
Det är helt klart Lindas och min favorit.
-Äh! sa Sandra , när hon besökte oss i husvagnen förra sommaren.
-Morden i Midsommer ska de va nåt de?-Kan vi inte titta på nåt annat?
-Absolut inte, svarade jag och bänkade mig framför tv:n.
Det tog inte lång stund förrän till och med Sandra fick lov att erkänna att det var spännande.
Konstigt bara att det inte blir folktomt i Midsommer.Tur att de har nya skådespelare på lut, så de kan fylla
på staden ibland.
-Okej, sa Sandra när avsnittet var slut.
-Jag får väl erkänna att det var spännande och att jag kanske, men bara kanske, tittar nästa vecka också.
Men nu är sommaren slut. Och så även Morden i Midsommer.
Nu får vi nöja oss med kommissarie Montalbano istället. Gäller att hålla koll på texten bara. För inte kan jag italienska inte.Ciao!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar