fredag 5 augusti 2011

Föräldrarna har rymt!!!!!

Hur gick det här till nu då? Sambon och jag skulle ta en liten sväng på campingen för att se om det hade rullat in några roliga vagnar.
-Saga, sa jag i ett svagt ögonblick, vill du följa med mormor och morfar på en liten( med benämning på LITEN) promenad runt campingen?
-Ja ,ropade hon glatt och sprang iväg för att placera sig i sin barnvagn.
Intet ont anande så tog vi vår lilla promenad med Saga.
När vi kom tillbaka från promenaden såg vi till vår fasa att alla husvagnar var tomma.
Tror ni inte att hela gänget hade passat på att ta en sväng med fyrhjulingarna ,nu när de var barnlediga.
-Tänk så lättlurade vi är,sa jag till sambon och lyfte ur Saga ur vagnen.
-Hm! Ja du ,svarade han , nu var de snabba minsann.
Efter ett mellan mål bestående av en risifrutti så tittade Saga med sina stora vackra ögon på mig och sa:
-Mormor, du kan ju allting du också.-Du kan ju sköta mig som min mamma!
Tänk vad ett mormorshjärta kan smälta fort.Den lilla gullungen!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar