onsdag 27 juli 2011

Tänk vad en hängmatta kan vara kul!

Sambon var här igår och tänkte lata sig lite i våran hängmatta som vi satt upp mellan husvagnarna.
Det tog inte många minuter förrän Jesper Saga och lilla Elsa också ville ta sig en lur i mattan. Eller kanske inte en tupplur direkt.
-Nu vill vi också vara med och gunga, ropade barnen och kom springandes genom skogen.
De hoppade upp i mattan och tog tag i repet som vi så strategiskt hade satt fast för att kunna dra igång lite lagom gungning när vi låg i mattan och läste eller sov en stund.
Sambon stönade av brist på luft i lungorna när alla tre barnen satte sig på hans mage.
-Jag tar repet, ropade Elsa och högg tag i tampen och började dra.
-Jag ramlar nästan ur, klagade Jesper, och försökte få sambon att flytta lite på sig.
-Saga inte heller plats,sa Saga och klamrade sig fast i sambons ben.
-Bettan! Hjälp mig! ropade sambon.
Men det hade jag inte tid med. Jag var ju och hämtade kameran så jag kunde föreviga detta trevliga sommriga tillfälle.
Det hela slutade med ,som ni nog redan listat ut, med att sambon gav upp och gick därifrån.
Kvar satt tre överlyckliga barn i mattan och gungade så tallarna nästan rasade omkull.
En typisk sommardag hos oss!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar