lördag 27 augusti 2011

Det här talar vi inte om för någon!!!!

Ibland vill det sig bara inte helt enkelt.Som den gången Jesper fick sin första mobiltelefon av sin syster Sandra.Han var överlycklig i ungefär 5 min. tills han insåg att det var något fel på kameran i mobilen.
Korten blev suddiga och tråkiga.
-Jag vill ha en ny telefon , gnällde han på kvällen.
-Ta det bara lugnt,svarade jag , i morgon åker jag tillbaka med den och talar om vad jag tycker om deras skitgrejer.
Man ska väl inte säga skitgrejer så barn hör det men just då var jag redigt arg.
För att vara på den säkra sidan så tog jag med mig Linda dagen efter till affären.Tyckte att det var bäst så i fall jag skulle dampa loss för mycket. Då kunde hon ta mig därifrån innan vakterna kom.
-Kameran fungerar inte,sa jag argt vid reklamationsdisken.-Bilderna blir ju suddiga för tusan.
Jag slängde upp kameran på disken och spände ögonen i killen som stod där och log mot oss.
-Jasså! sa han och såg lugn och trygg ut.-Då ska vi se. Han tog telefonen i handen och drog loss batteriet.
Sen tog han bort en liten skyddsplast som satt på linsen till kameran.
Han monterade därefter ihop telefonen och gav mig den och sa :-Vi talar inte om det här för någon va?
Sen blinkade han med ena ögat åt mig och avfyrade ett stort leende.
Med röda kinder av skam och en gapskrattande Linda i släptåg gick jag ut ur affären.
Men skrattar först som skrattar sist brukar man ju säga.
Linda och Stefan fick hem sin nya soffa häromdagen. Dom var så glada att de äntligen skulle få sitta
ståndsmässigt framför tv,n igen.De hade nämligen varit utan soffa i nästan 3 månader.
-Ja tror jag blir tokig, skrek Linda i luren åt mig.
-Vi har inte fått alla kuddar till soffan. -Det fattas tre ryggkuddar.- Jag blir så arg!
-Ring i morgon och klaga ,svarade jag.Och det gjorde hon.
-Jaha, sa killen i soffaffären. -Men har ni tittat bakom ryggstödet. -Kuddarna ligger nämligen där!
Och de gjorde dom! Snopet!Men slutet gott allting gott! Nu sitter de i sin soffa om kvällarna och myser.
Och Jesper, ja han har köpt en ny telefon. Och på den tog vi bort plasten själva!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar