fredag 22 juli 2011

Fina damer på vift!

Idag satt jag uppe vid receptionen och väntade på att Linda skulle handla klart.
Jag satt där i godan ro och tittade på alla som kom och gick.
Efter en stund rullade en bil in på parkeringen. Det var en dam som körde och hon parkerade omsorgsfullt och fint efter alla konstens regler. Ur bilen steg två damer plus den körande damen ,alltså tre stycken fina damer i övre medelåldern.
De var väldigt noga med att snygga till håret. Varje hårstrå skulle ligga på plats innan de kunde gå in i kiosken.Kläderna rättades till, kjolar slätades ut och handväskan hängde som en smäck under armen.
Men vad ser jag till min fasa?! Dessa ordentliga damer hade allihopa FOPPATOFFLOR på fötterna. Det var inga nya modeller utan utnötta tråkiga bruna plastblaffor.
Jisses vad det skar sig ska ni veta.Hur tänkte de nu?När de nu var så noga med resten av sitt utseende
hur kunde det fela i planeringen av val med skor?
Själv har också jag ett par foppa.I våran familj kallar vi dessa skor för "pisstofflor".
Det är perfekt att använda när man ska duscha eller gå på toa när man campar.Man vill ju inte trampa i någons "miss" på toan.Därav dessa plastskor i våran familj. Bara att skölja av.
På bilden kan ni se mina tofflor.Med blommor och allt!
Godnatt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar