tisdag 15 november 2011

Om jag sett Lejonkungen?..Ja ,i alla fall de första 10 minuterna!

Idag åkte jag förbi Linda och Saga innan jag åkte hem.Dom skulle göra kristyrfigurer och hade inga ägg.
Men jag är  ju en snäll mormor, så jag köpte en kartong och lämnade av.
När jag kom dit fick jag syn på en liten Saga med tårar rinnandes efter kinderna.
-Men lilla gumman ,sa jag och satte mig på golvet med henne,-Vad har hänt?-Varför är du ledsen?
-Alla är döda,svarade hon och snyftade till.
-Oj, vilka då? undrade jag.
-Törnrosa och de andra, snyft!
-Hon har tittat på Törnrosafilmen, förklarade Linda.-Hon klarar inte riktigt av det.
Det påminde mig om när Sandra var i ungefär samma ålder och jag tog med henne och Linda på bio.
Lejonkungen stod på reportoaren och barnen var väldigt taggade inför besöket.
Det inhandlades popcorn och dricka, och därefter satte vi oss tillrätta i biosalongen.
Sandra,som aldrig varit på bio förut ,var väldigt uppspelt.Till slut startade filmen och barnen satt still med djup koncentration.Det hela började bra, ända tills pappa lejonkung blir jagad och dödad.Ungefär en kvart in i filmen.Sandra bröt ihop totalt.Skrek rakt ut och slängde sig ner på golvet.Där satt hon och grät så tårarna sprutade.Snabbt fick jag fram en napp som jag stoppade in i hennes mun i förhoppning att det skulle bli tyst.
Men ack nej! Ungen tjöt så hela biosalongen vibrerade. Det var bara att ta henne på armen och snabbt kila ut därifrån.Stackars Linda fick sitta kvar själv.
Jag satt därute i korridoren med det hulkande barnet tills hon somnade.Då smög jag in igen och hade henne i knät resten av filmen.Som det nu endast återstod en kvart av!
Det är nog någon mening med åldersgräns på filmerna.Eller vad tror ni? :)
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar