onsdag 9 november 2011

Använda bruksanvisning? ...Nej det är omanligt!

Något som jag funderat på (och många andra tjejer med mig) är varför en karl inte läser bruksanvisningar eller manualer när de kommer hem med en ny pryl. Igår kom sambon hem med en micro till husbilen.
Med ivriga händer packade han upp micron,skruvade på knapparna,öppnade luckan,vände och vred på den, för att sen försvinna ut till husbilen för att montera fast den i ett skåp.
-Men...försökte jag säga när han for ut genom ytterdörren, -Bruksanvisningen ska du inte ta med den ut?
Dörren går igen och sambon är borta. Kvar i köket står jag med alla papper i handen.Bäst att lägga dom åt sidan så jag åtminstone vet var de är.
I somras köpte jag mig en husvagnstv.Sambon kom upp till Riddarhyttan precis samtidigt som det var dags att installera tv:n.
-Jag har köpt en tv,sa jag när han dök upp i dörren.Mot bättre vetande frågade jag dumt nog:-Kan du hjälpa mig att få igång den?
-Självklart! svarade han och satte genast igång.
Ca. 30 minuter senare och fortfarande ingen bild, började han bli lite smått irriterad.
-Det är fel på tv:n,sa han, eller på antenn!
-Men har du kollat i manualen ,sa jag och sträckte fram papperna till honom.
-Det behövs inte!-Det här fixar man lätt själv!
Efter ytterligare 30 min. och fortfarande ingen bild på tv:n så sa jag:-Nu tar jag över.-Jag tror att jag vet hur man gör.-Jag har nämligen läst igenom bruksanvisningen under tiden du har försökt.
Alla tjejer som har en sån här sambo hemma vet exakt vad som händer efter en sån kommentar från damen i huset.
Irritation och explosion!!!
-Jaha! Om du tror att du kan bättre så försök!-Gärna för mig!
Sen traskade han iväg med bestämda steg. På 2 min. hade jag fått bild och inställda kanaler på plats.
När sambon kom tillbaka och såg det, log han och sa:
-Ja ja, men jag gjorde ju förarbetet.-Eller hur? :)
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar