torsdag 14 juni 2012

Brun utan sol? ...... Ja. Bitvis i alla fall!

-Vad har du gjort ,undrade sambon i morse när jag klev ur sängen.
-Gjort?frågade jag förvånat.
-Jag har ju nyss vaknat så inte har jag då hunnit "gjort " något än ,svarade jag och gick in på toa.
När jag kom ut igen skrattade sambon så tårarna rann .
-Tänk på hjärtat älskling,sa jag.
-Det kan inte vara hälsosamt att skratta så här mycket kl 6 på morgonen.
-Ja men du ser inte riktigt klok ut om benen, fortsatte sambon,du är ju alldeles randig och fläckig.
Efter en titt ner på mina ben kunde jag inte annat än hålla med.
-Men herregud,utropade jag,så här kan jag inte gå och se ut.
Mina ben var mycket riktigt randiga och fläckiga av brun utan sol kräm.
I går kväll smetade jag på benen med krämen och nöjd med resultatet gick jag sen och lade mig.
Jag satte mig ner i soffan med en djup suck .
Sambon tittade på mig och sa:
-Äh,det är väl inget att deppa för.
-Du kan ju alltid extraknäcka som zebra i någon djurpark.
Efter den kommentaren ligger inte sambon etta på min kompislista längre.
Nu är det bara långbyxor som gäller ett tag framåt .
Man får vara glad att man inte smorde in ansiktet också :)
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar